Dienstenwijzer Qonnex Finance

Dienstenwijzer Qonnex Finance

Wij vinden het belangrijk om u goed te informeren over wat u kunt verwachten van onze (financiële) dienstverlening. Daarom geven wij u vooraf informatie over de aard en reikwijdte van onze dienstverlening. Deze dienstenwijzer is een zuiver informatief document en verplicht u niet om bepaalde diensten af te nemen of om een financieel product af te sluiten.

Bemiddelen
Qonnex Finance is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten onder vergunning nummer 12046010.

Onze dienstverlening
Qonnex Finance bemiddelt uitsluitend zonder voorafgaand advies in consumptief krediet (met name motorfinancieringen). U kiest zelf welk product u wilt afsluiten en u bepaalt zelf de opzet van de gekozen financieringsvorm. Uitgangspunt van onze dienstverlening is dat wij ons beperken tot het bemiddelen bij de totstandkoming van de overeenkomst tussen u en de met ons samenwerkende partijen, van een door u gekozen financieel product. Wij bemiddelen en geven daarbij geen advies. Dit wordt execution only genoemd. Deze vorm van dienstverlening is vooral geschikt voor consumenten die over voldoende kennis en ervaring beschikken om zelfstandig een financieel product te kiezen.

Na de selectie van het product helpen wij u bij het afsluiten van het krediet. Wij vragen u documenten aan te leveren en stellen u vragen die de aanbieder nodig heeft om te beoordelen of het krediet verantwoord kan worden verstrekt. Indien u twijfelt of u over voldoende kennis en ervaring beschikt om zelfstandig de juiste kredietvorm uit te kunnen kiezen, raadpleeg dan een adviseur.

Onze relatie met geldverstrekkers
Voor het afsluiten van een financiering of krediet werken wij samen met een aantal zorgvuldig geselecteerde kredietverleners. Wij zijn volledig vrij in onze bemiddeling en hebben geen enkele contractuele verplichting om voor u te bemiddelen in financiële producten van bepaalde partijen.
Qonnex Finance is een volledig zelfstandige onderneming. Geen enkele bank, verzekeraar of andere aanbieder heeft stemrechten of een aandeel in onze onderneming.

Wat doen wij onder andere voor u:
• Wij informeren u over onze dienstverlening.
• Wij bieden u mogelijkheden om kennis te nemen van relevante productinformatie.
• Wij registreren uw persoonlijke gegevens en leggen uw keuze voor het gewenste product vast.
• Wij bieden u de mogelijkheid om een offerte aan te vragen voor een consumptief krediet.
• Wij vragen de offerte(s) voor u op.
• Wij verzamelen de documenten die nodig zijn voor het aangaan van een overeenkomst.
• Wij onderhouden het contact met de betreffende maatschappij.
• Wij handelen de controle en het acceptatieproces voor u af.
• Wij onderhouden, wanneer nodig, het contact met het bedrijf waar u de aanschaf wilt doen.
• Wij begeleiden uw aanvraag tot aan het uitbetalen van de financiering.
• Wij helpen u bij eventuele vragen tijdens de looptijd van het product.

Wijze waarop wij worden beloond voor onze bemiddeling
Volgens de wet mogen wij voor het bemiddelen in consumptieve kredieten uitsluitend beloond worden door de aanbieder van het krediet. Wij ontvangen van de aanbieder van het krediet dan ook een vergoeding (provisie) voor onze dienstverlening. Deze provisie kan éénmalig maar soms ook doorlopend zijn. Als consument hoeft u bij het afsluiten van het product dan ook geen kosten aan ons te betalen. Als u de rente van uw lening heeft betaald, heeft u ook betaald voor onze dienstverlening. Voor een zakelijke bemiddeling worden bemiddelings- en handelingskosten in rekening gebracht.

Hoe worden onze medewerkers beloond
In onze dienstverlening staat het belang van onze klanten centraal. Dit vindt onder meer zijn uitwerking in de wijze waarop wij onze medewerkers belonen. Onze medewerkers ontvangen een vast salaris.

Wat verwachten wij van u
Wij willen uw zaken zo goed mogelijk behartigen. Hiervoor vragen wij van u om ons tijdig, volledig en juist te informeren over zaken die van belang zijn voor het door u af te sluiten krediet.
Als er gedurende de looptijd van uw krediet wijzigingen zijn in uw persoonlijke situatie neem dan contact met ons op. Ook als u wijzigingen in uw krediet wilt aanbrengen kunt u met ons contact opnemen. Wij kunnen dit voor u in orde maken.

Heeft u een klacht
Uiteraard doen wij ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u echter niet tevreden, dan vragen wij u dit aan ons te laten weten. Wij luisteren naar u en zoeken naar een passende oplossing. U kunt uw klacht melden via ons e-mailadres info@qonnexfinance.nl. Wij doen dan ons uiterste best om binnen 5 werkdagen op uw klacht te reageren.

Qonnex Finance is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) onder nummer 300.017212. Vindt u dat wij niet naar tevredenheid op uw klacht hebben gereageerd, dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
telefoon: 070-3338999
website: www.kifid.nl
Wilt u geen klacht indienen bij het KiFID? Dan kunt u ook bij de civiele rechter een rechtszaak tegen ons beginnen. U hoeft dan niet eerst een klacht bij het KiFID in te dienen.

Gebruik persoonsgegevens
Qonnex Finance vindt het van belang om uw persoonlijke gegevens goed te beschermen. Wij volgen hier de wettelijke normen.

Beëindiging relatie met Qonnex Finance
Als er omstandigheden zijn waardoor u niet meer van de diensten van Qonnex Finance gebruik kunt of wilt maken, dan heeft u het recht om zonder opgaaf van reden de relatie met ons te beëindigen. Na beëindiging van de relatie zult u geen informatie meer van ons ontvangen en benaderen wij u niet meer. Ook Qonnex Finance kan het initiatief nemen om de relatie met u te beëindigen.

Hoe kunt u ons bereiken
Qonnex Finance
info@qonnexfinance.nl
085-48 35 241
Postbus 348, 8160 AH Epe